Kenvue - Roker wij zien je graag

Kan Spaakgebek ons helpen met het ontwikkelen van een sensibiliseringscampagne?

Zeker. Als voorbeeld halen we graag Kenvue aan, die ons vroeg een unbranded online sensibiliseringscampagne te ontwikkelen die rokers op een humoristische manier motiveert om te stoppen — met focus op het ontkrachten van mythes en de baseline “Roker Wij Zien Je Graag”.


Hoe gaan jullie te werk?

Samen met Kenvue schreven we het script, selecteerden de juiste acteurs — Bert Huysentruyt (NL) en Renaud Rutten (FR) — en namen alle clips op in twee draaidagen met enkele props en een green screen. De campagne liep op Facebook, met een teasende video die leidde naar een landingspagina vol info en tips om te stoppen met roken via tabakologen, dokters of apothekers.

Kenvue viel ermee in de prijzen en won zowel de Consumer als de Jury awards for "Most Creative Campaign” at the 2023 BACHI Consumer Healthcare Communication Awards for the “Smoker We love you” campaign!


Client: Kenvue

Agency: Spaakgebek

Year: 2023


Meer referenties van Spaakgebek

Bekijk alle referenties →
Vorige
Vorige

LEO - Raad jij wie de LEO voice is?

Volgende
Volgende

Game mania / Pop’d - Youniverse