LEO - Raad jij wie de LEO voice is?
Hoe geef je een cultklassieker een frisse remix?
Client: Mondelēz
Agency: Butik
Year: 2023
Een bekende stem in een nieuw ritme
Iedereen kent hem: “Leeeeo… Leeeeo… een lichte wafel met Milka chocolade.”
Een iconische jingle die al tientallen jaren in ons collectief geheugen zit.
Voor deze campagne wilden LEO en BUTIK die klassieker nieuw leven inblazen, herkenbaar, maar helemaal van nu. Het resultaat: Raad jij wie de LEO voice is? Een speelse zoektocht waarin het bekende deuntje werd geremixt in drie muzikale stijlen: rock, hiphop en EDM.
Raad jij wie?
In een eerste fase verschenen drie korte teasers waarin het legendarische LEO-deuntje telkens een nieuwe klank kreeg. Kijkers werden uitgedaagd om te raden wie volgens hen achter de mysterieuze LEO-stem zat.
In een tweede fase kregen kijkers een extra tip. In een laatste fase werden de kijkers nog eens extra aangespoord hun stem uit te brengen.
Van remix tot realisatie
De volledige muziekproductie, opnames en visuals gebeurden bij Spaakgebek, volledig in onze eigen studio’s.
We:
Componeerden en produceerden de drie muzikale remixen van de originele LEO-jingle
Namen de voice-overs en zang op, inclusief regie van de mysterieuze stem
Filmden en belichtten de performers in een zorgvuldig opgebouwde LEO-set
Mixen en masterden beeld én geluid om tot één herkenbare, moderne merkervaring te komen
Alles bleef trouw aan de originele melodie, maar kreeg een nieuw ritme en karakter dat paste bij de drie genres. De campagne liep in drie waves op Meta, TikTok, Snapchat, Spotify en YouTube.
Radio
Voor elk muziekgenre maakten we unieke radiospots en bumpers, afgestemd op gesponsorde programma’s. Dezelfde herkenbare jingle, maar telkens met een andere energie, van funky hiphop tot stevige rock.
Zo klonk de LEO-sound op elk kanaal fris én vertrouwd tegelijk.
Muziek op de website
Via leo.be konden bezoekers de drie remixen volledig beluisteren en stemmen op wie ze dachten dat de stem was.
Een klassieker heruitvinden vraagt lef, timing en een goed oor. Precies wat we graag doen. Alle voice-overs en zangopnames gebeurden in onze studio, waar we ook de cast en crew van de video-opnames begeleidden.
De audiotracks werden gemixt, gemasterd en geoptimaliseerd voor gebruik op elk platform.
Reveal
In de laatste fase kwam de ontknoping: de revealvideo’s onthulden eindelijk wie achter de stem zat.
De kleuren, de sound en de energie van de teasers kwamen samen in één herkenbare finale.
Hoe gaan jullie te werk?
Voor deze productie verzorgden we alles: Decorbouw, props, belichting, casting, zang- en voice-opnames, mixing en editing gebeurden allemaal in onze eigen studio’s. Ons team van DOP’s, gaffers, producers, engineers en editors zorgde ervoor dat beeld, geluid en ritme naadloos samenvielen, van jingle tot reveal.